Իրավիճակը հետևյալն է.
Դրսում -7 աստիճան է Ցելսիուսով: Ֆարենհայթի աշխարհում
ապրողներիդ համար՝ դա մոտ 18 է: Ինչով էլ չափես՝
ահավոր ցուրտ է:
Մի քանի շերտ հագուստի մեջ փաթաթված՝ նայում եմ
պատշգամբիս, որտեղ հատակի սալիկի վրա դրած ձյունը
բարձրանում է, իսկ մի երկու ամիս առաջ ես քնում
էի այդ սալիկների վրա, որպեսզի հով լիներ: Նայում
եմ, թե ինչպես են թափվում փայլփլող փաթիլները՝ երկնային
պատուհանի կոտրված ապակու փշուրների նման:
Նալբանդյան փողոցը խաղաղ է, և միայն ձյունն է
դրան ի զորու: Չեն երևում անգամ աղբարկղների շները,
և ես կասկածում եմ, որ նրանց ճակատագիրը վճռել է
կտրուկ ընկած ջերմաստիճանը:
Իմ բնակարանում հինգ օր է ջուր չկա: Ունեցածս
այն մեկ դույլ ջուրն է, որ վերցրել եմ իմ գթասիրտ
հարևանից:
Ինձ ասացին, որ իմ բնակարան տանող խողովակները
սառել են: Ասացին նաև, որ այդ գործն անող վարպետը
չափազանց զբաղված է, որպեսզի գա ու մի բան անի:
Դա ինքնին իմ մեկ այլ խնդրի լուծումն է: Որովհետև,
եթե ջուր ունենայի, կուզենայի տաքացնել լողանալու
համար: Սակայն եթե միացնում են ջրի ջեռուցիչը, պետք
է անջատեմ սենյակային ջեռուցիչը, որովհետև էլեկտրական
շղթան չափազանց թույլ է երկու ջեռուցիչի դիմանալու
համար:
Լավ է, մեկ որոշում պակաս պիտի կայացնեմ: Մեկ
պատասխան պակաս պիտի տամ: Սակայն ծագում է ևս մի
հարց. գրողը տանի, ես ի՞նչ եմ անում այստեղ:
Մտքերը Հարավային Կալիֆոռնիայի մայրամուտների
և ջակուզիների և արևայրուկների մասին ինձ համարյա
հասցնում են ինքնախղճահարության, երբ իմ ցրտահարված
ուղեղը դառնում է 1992-1993 թվականներին:
Այն ժամանակ ես նույնիսկ այստեղ չէի, սակայն այնքան
եմ լսել այդ մասին, որ ինձ թվում է, որ դրանք նաև
իմ հիշողություններն են. օրական մեկ-երկու ժամ էլեկտրականություն,
դատարկ փողոցներ, որովհետև մեքենաների համար բենզին
չկար, վառարաններում վառելու համար պոկված զբոսայգիների
նստարաններ ու անգամ դաշնամուրի ոտքեր:
Այս մտքերն ինձ չեն տաքացնում, սակայն հիշեցնում
են, որ ես պարզապես ծրագրված չեմ գոյատևելու՝ համենայն
դեպս, ոչ այնպես, ինչպես այն մարդիկ, որոնց մեջ
ապրում եմ: Կամ էլ գուցե ես չափազանց հարմարավետ
կյանքով եմ ապրել՝ բնականորեն հնարամիտ լինելու
համար:
Այն տանը, որտեղ ապրում էի, ես միակ բնակիչն էի,
որ խոսում էր երրորդ հարկի հարևանի հետ: Մի օր պարզեցի,
թե ինչու: 92-93-ի ձմռանը նա իր բնակարանի պատուհանից
լարեր էր անցկացրել դեպի գլխավոր տրանսֆորմատորը
և ապահովել էր իրեն հոսանքով՝ զրկելով դրանից մյուսներին:
Տարված նման մտքերով, նայելով, թե ինչպես է շունչս
սառչում պատուհանի ապակու վրա, և հայացքս հառած
Երևանի գիշերվան՝ ես անդրադարձա, որ ներքևում մի
անծանոթ լույս է հայտնվել:
Նալբանդյան փողոցով ձգված է տոնական լույսերի
մի հաստ լար: Դա նորություն չէ, իմ պատշգամբում
կանգնած՝ ես հաճախ եմ մտածել այդ լույսերի մասին՝
փորձելով գուշակել, թե որ ժամանակների ծնունդ են:
Պարզվում է, որ դրանք նախորդում են անկախացմանը:
Ավելի տաք գիշերներին և անփառունակ վիճակում ես
դրանց վրա պիստակներ եմ նետել, սակայն այս չորս
տարվա ընթացքում երբեք չեմ տեսել, որ դրանք վառվեն
տոների ժամանակ:
Սակայն հիմա դրանք շողշողում են: Այսինքն՝ դրա
նման մի բան են անում: Չկա ավելի խղճուկ տեսարան,
քան հին կիսավառ տոնական լույսերի շարանը: Վառվում
են մի քանի սպիտակ լամպեր, մի քանի գունաթափված
կապույտներն ու կարմիրները: Այդուհանդերձ, ես գնահատում
եմ այդ ջանքերը, և այդ տեսարանից ես գրեթե ընկնում
եմ փիլիսոփայական մտորումների գիրկը՝ տոկունության
և փոփոխվող ժամանակների և ժամանակին խավար երկրում
տոնական լույսերի խորհրդի մասին...
Իսկ հետո սկսում եմ պատկերացնել, թե ինչպես կարող
էի իմ բնակարանից մի գիծ անցկացնել և միանալ լույսերի
լարին և, միգուցե, բավականաչափ հոսանք ստանալ միաժամանկ
մեկից ավելի ջեռուցիչ միացնելու համար և ...
Եվ միգուցե ես արդեն չափազանց երկար եմ այստեղ
ապրել:
|