ArmeniaNow.com - Independent Journalism From Today's Armenia
February 27, 2004




Հայկական աբստրակտ նկարչություն. ցուցահանդեսը ներկայացնում է ժանրի կարճատև պատմությունը


«Ականաթ» պատկերասրահում բացվել է նոր ցուցահանդես: Սա «Աբստրակցիոնիզմի զարգացման դինամիկան Հայաստանում» շարքի վեցերորդ ցուցահանդեսն է։

«Ականաթ» պատկերասրահում ցուցադրվում են հայ աբստրակտ նկարիչների գործերը

«Ճիշտ է, մի քանի նկար վաճառվում է, բայց այս ցուցահանդեսները առաջին հերթին մշակութային նշանակություն ունեն, դրանք ներկայացնում են հայ աբստրակցիոնիզմի պատմությունը, - ասում է ցուցասրահի տնօրեն Անի Սուքիասյանը: - Կտավների մեծ մասը բերել ենք անհատական հավաքածուներից ու տարբեր թանգարաններից։ Շատ նկարներ նկուղներում փոշու շերտի տակ թաղված էին»։

Ցուցադրված են 60-ականներից մինչև մեր օրերի 30 նկարիչների գործեր, ներառյալ՝ հայ աբստրակցիոնիզմի հայր Սեյրան Խաթլամաջյանի կտավները:

Ոչ ֆիգուրատիվ կտավներում իմաստ գտնելը անհնարին է թվում։ Կտավների մեջ միակ որոշակին անուններն են, ինչպես Կարո Մկրտչյանի զուգահեռ գծեր պատկերող կտավը՝ անվանված «Անսահմանություն»:

Այնուամենայնիվ, հանդիսատեսներից ոմանք իմաստ են փնտրում: ՈՒսանողուհի Ռոզա Ղարիբյանը կանգնած է Մկրտիչ Մաթևոսյանի երկու անվերնագիր կտավների առաջ, որոնցից մեկը՝ սև ու մուգ, մյուսը սպիտակ ու բաց տոներով է։

«Մթությունից հետո ստեղծվում է աշխարհը, լույսը քիչ-քիչ բարձրանում է, ու հաջորդ կտավում արդեն աշխարհը լուսավորված է», ասում է նա:

Հայաստանում աբստրակտ արվեստը սկզբնավորվեց 60-ականների խռուշչովյան հալոցքի տարիներին, երբ իշխանությունը որոշ ազատություններ տվեց հասարակությանը։ Սակայն աբստրակտ կտավները չհայտնվեցին ցուցահանդեսներում ու պատկերասրահներում։

Արվեստաբան Նազարեթ Կարոյանը ասում է, որ աբստրակցիոնիզմը հակադրության մի ձև էր սոցռեալիզմին և Հայաստանում այն համարվում էր մշակութային այլախոհություն։ Աբստրակցիոնիստները չէին հալածվում, սակայն մատնված էին անտարբերության, նույնիսկ Ժամանակակից արվեստի թանգարանում տեղ չունեին։

Երբ ԽՍՀՄ-ը փլվեց, և այլախոհության խնդիրը վերացավ, շատ նկարիչներ, իրենց տեղը չգտնելով նոր իրավիճակում, հեռացան Հայաստանից: Շատ նկարներ ցուցադրված են հեղինակների բացակայությամբ՝ Քիքի, Աշոտ-Աշոտ, Սև Հենդո և ուրիշներ։

«Երբ Խրուշչովը ազատություններ տվեց, պարզվեց, որ կա մի սահման, որից այն կողմ նկարիչները չեն կարող անցնել, - ասում է Կարոյանը: - Այդ սահմանը Մոսկվան չէր գծել, այն նկարիչների մեջ էր:

«Դա ֆիգուրատիվից այն կողմ անցնելու սահմանն էր, որ շատ քչերը կարողացան հաղթահարել։ Այսօր արդեն փոխվել է աբստրակցիայի խնդիրը ոչ միայն մեզ մոտ, այլև ամբողջ աշխարհում։ Այն ձևավորման (դիզայնի), արտադրության մաս է դարձել։ Եվ պատահական չէ, որ մեզանում ժամանակակից պոլիգրաֆիայի հիմնադիրների թվում էին աբստրակցիոնիստները (Վիգեն Թադևոսյանը, Մկրտիչ Մաթևոսյանը)»։


According to Agnes
 

  Inside
 

History at Risk: Khachkars of Julfa suffer renewed destruction

Full story

 
 

Sweating on Screen: Healthy living show offers competitors fame through fitness

Full story

 
 


 


The Week in seven days

 
 


The Arts in seven days

 

  Photo of the week
  Click here to enlarge.
Click on the photo above to enlarge.
 
 
 
 

Armenian Officer's Body in Yerevan

Thursday, the body of Lieutenant Gurgen Margaryan killed by Azeri officer in Budapest last week was brought to Armenia in a closed coffin. Margaryan will be burried Saturday at Yerablur, cemetery of Karabakh war veterans.

 

 



Copyright ArmeniaNow.com 2002-2024. All rights reserved.

The contents of this website cannot be copied, either wholly or partially, reproduced, transferred, loaded, published or distributed in any way without the prior written consent of ArmeniaNow.com.